-

genezy : ku zdrowotnosc-i

Komentarze użytkownika

@Co tak naprawdę widać w lustrze? (18 października 2018 00:57)

Johannes van der Beeck na torturach twierdził (jak go się zapytali w jaki sposób tak maluje), że on kładzie płótno na podłodze i że samo się maluje. Potem go ścieli. Cholera, w tym kontekście to on mógł mówić prawdę.

genezy
18 października 2018 23:43

@Co tak naprawdę widać w lustrze? (18 października 2018 00:57)

Znaczy, chodzi o to, że to jest sztuka i oszustwo jednocześnie. Taka sprzedaż pakietowa. Kto tak nie uważa to 20 pompek- right hera, right now! 

genezy
18 października 2018 23:35

@Co tak naprawdę widać w lustrze? (18 października 2018 00:57)

w Kozłówce wiszą właśnie weneckie lustra

genezy
18 października 2018 21:35

@Co tak naprawdę widać w lustrze? (18 października 2018 00:57)

Rafael kiedyś naprawdę zrobił na mnie wielkie wrażenie i stawiam na to, że jakość soczewek jest odzwierciedlona w obrazach, a nie w naszej dzisiejszej wiedzy o technologii i jej datowaniu. To musiało wyjść z Południa, a najpewniej z Wenecji:

https://www.zlotaproporcja.pl/2014/10/30/murano-wyspa-dmuchanego-szkla/

Murano-Muranów...

genezy
18 października 2018 21:33

@Co tak naprawdę widać w lustrze? (18 października 2018 00:57)

Te dwa to nie są vermeerki, to inni hodowcy: ten pierwszy to ten od wędzidła co się Herbert zachwycał, a drugi to chyba hodowca kotów? cmok cmok robili przybysze ze Wschodu- po czemu te cuda na patyku?

genezy
18 października 2018 21:01

@Co tak naprawdę widać w lustrze? (18 października 2018 00:57)

vide pierwsze zdanie notki

genezy
18 października 2018 20:57

@Co tak naprawdę widać w lustrze? (18 października 2018 00:57)

Tak mi chodzi po łepetynie: czy była w Holandii wypożyczalnia kielichów z wypustkami w czasach bitwy pod Grunwaldem?

SN to taka jobtwoju...eee soczewka- fajnie by jaką ropuchę dobrze przypiec...

genezy
18 października 2018 14:19

@Co tak naprawdę widać w lustrze? (18 października 2018 00:57)

martwa natura z soczewką- służyła swego czasu (z wiadomego powodu) za dekiel beczki z rodzynkami

kolejna soczewka- ta z tesco czypindziesiąt sztuka

genezy
18 października 2018 11:58

@Co tak naprawdę widać w lustrze? (18 października 2018 00:57)

Holendrzy mieli dużo vermeerków, całe hodowle, my cmokaczy.

genezy
18 października 2018 11:44

@Co tak naprawdę widać w lustrze? (18 października 2018 00:57)

No chyba nie miał, bo to były dwie różne śtuczki. Ciekawostką jest to, tak a propos szkoły, że Vermeer został przyjęty do gildii w wieku 21 lat, prawdopodobnie bez wcześniejszego terminowania (w każdym razie nie ma o tym wzmianki).

Pamiętam, że Herbert zachwycał się holenderską "martwą naturą z wędzidłem" z tamtych czasu- jakże płytko wyglądają jego teksty, wirtuoza dekonstrukcji, w tym nowym kontekście.

genezy
18 października 2018 11:26

@Co tak naprawdę widać w lustrze? (18 października 2018 00:57)

To naświetlanie ściemy jest naprawdę budujące, choćby w aspekcie polityki- w filmie Hockney mówi o farbach Van Eycka, że formuła ich wytwarzania była najściślejszą tajemnicą malarza, że jej z całą pewnością nie zapisał i oczekiwania tych, co chcą wszystkiego na piśmie i jeszcze z pieczątką, to jest jakaś totalna dziecinada. Jest jednak dekonstrukcja, inżynieria odwrotna itp. czyli mamy narzędzia ważniejsze nawet, tak ważniejsze, od pisma z pieczątką. Dlatego ważniejsze, bo żaden malarz nie namalował autoportretu w camera obscura. Fajnie by było zobaczyć taki obraz Rembrandta- czarne pudło skrzące się na brzegach światłem i poza tym niewiele więcej- nie rycinę, obraz olejny. 

genezy
18 października 2018 11:06

@Pogadanka o książce Piotra Tryjanowskiego "Rozum z ptakami odlatuje". A także o LUL (15 października 2018 14:29)

o jednym z wielce szacownych przewodniczących klubu ornitologów (Meinertzhagen) napisano, że oprócz tego, że był szpiegiem i oszustem to także socjopatą

 

Chairmen of the British Ornithologists’ Club

P.L. SCLATER 1892-1913

Lord ROTHSCHILD 1913-1918

W.L. SCLATER 1918-1924

H.F. WITHERBY 1924-1927

Dr P.R. LOWE 1927-1930

Maj. S.S. FLOWER 1930-1932

Dr D.A. BANNERMAN 1932-1935

G.M. MATHEWS 1935-1938

Dr A. LANDSBOROUGH THOMSON 1938-1943

D. SETH-SMITH 1943-1946

Dr J.M. HARRISON 1946-1950

Sir Philip MANSON-BAHR 1950-1953

Col. R. MEINERTZHAGEN 1953-1956

C.W. MACKWORTH-PRAED 1956-1959

Capt. C.R.S. PITMAN 1959-1962

Maj.Gen. C.B. WAINWRI ...

genezy
16 października 2018 01:09

@Zamiast whisky (15 października 2018 22:35)

Co dalej zamierzają Bodasiński i Dokowicz, o to jest ciekawe, ja bym się nie czepiał Watykanu, Watykan robi co może w szybko zmieniającej się sytuacji i trzeba mieć pełną ufność. Ale Krzysztof Ziemiec wydał ostatnio książkę "Różaniec bez granic", także to mnie ciekawi. Bo jeśli się tworzy pole konfliktu, to nie tworzy się połowy pola. Film "Kler" nie jest atakiem na Kościół, dlatego że nie jest skierowany do ludzi wierzących- ten film jest zbyt przerysowany by do nas trafić. On jest skierowany do ludzi niewierzących by budować jedną z części kreowanego konfliktu.

genezy
15 października 2018 23:45

@Ustrojstwo Johannes Vermeer (10 października 2018 15:04)

same twarze mają nie więcej niż 10cm

genezy
13 października 2018 01:35

@Ustrojstwo Johannes Vermeer (10 października 2018 15:04)

Fragmenty: lewo Rembrant albo szkoła Rembranta, po prawo Dou "Stara kobieta czyta" 1631

wymiary: 37,9cm na 28,9cm  i drugi 71cm na 55,5 cm

youtube: Painting Techniques: From Rembrandt to Vermeer, Yale University

Co znaczy dobra stara szkoła: trzeba dziesiątki lat terminować to jest cień szansy tę perfekcję w końcu osiągnąć, co chloru?

genezy
13 października 2018 01:22

@Ustrojstwo Johannes Vermeer (10 października 2018 15:04)

Zależność wielkości fizycznej obrazów (tych z dużą precyzją odwzorowania) do ich odwzorowania za pomocą luster i soczewek (automatycznie wyklucza ta zależność duże obrazy w "wysokiej rozdzielczości") jest moją koncepcją taką narzucającą się automatycznie z fotografii, więc to jest tylko hipoteza (chyba że ktoś już to wcześniej zauważył):

Vermeer:

Dziewczyny z perłą- 44.5cm-39 (dlatego obraz na górze notki nie jest ostra- za bardzo jest powiększony- jest jeszcze kwestia ostrości soczewki Vermeer'a)

Lekcja muzyki - 74,6cm-64,1

Rafael:

prace Rafaela i wielkości fizyczne w centymetrach obrazów- oleje są małe (duże są freski)

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_works_by_Raphael

 

U Leonarda podobnie:

...
genezy
12 października 2018 15:01


@Ustrojstwo Johannes Vermeer (10 października 2018 15:04)

Istotą u Vermeer'a jest realistyczne przedstawienie tematu- wszystkie inne kwestie są drugorzędne do tej właśnie- są ważne, ale najważniejszy tu jest realizm.

Kiedy Renesansowe obrazy stawały się coraz bardziej realistyczne, w tym samym czasie nastąpił dramatyczny rozwój przyrządów optycznych- Hockney zobaczył w tym zależność i inni podążyli tym tropem i udowodnili, że ta zależność jest. U Vermeera jest bardzo łatwo udowodnić, że nie malował z wyobraźni. Dokładnie odwzorował: mapy (jest wiele map na jego obrazach), stół, krzesła (są w muzeach do porównania), instrumenty muzyczne (virginal i dokładne odwzorowanie ornamenu koników morskich). Co ciekawe Vermeer malował w jednym pomieszczeniu kilka różnych scen- udowodniono to przez &qu ...

genezy
12 października 2018 11:21

@Ustrojstwo Johannes Vermeer (10 października 2018 15:04)

Wyjaśnia się sprawa miniaturowego malarstwa holenderskiego, tych wszystkich detali i tego perfekcyjnego odwzorowania materii w ubiorach postaci. Prawdziwie beatelsowska Wall of Light.

genezy
10 października 2018 22:58

@Ustrojstwo Johannes Vermeer (10 października 2018 15:04)

tak, jest nie do ruszenia, ale przy płaszczu lusterko na kijku było grane na bank

genezy
10 października 2018 21:59

 Poprzednia  Strona 44 na 55.    Następna